יום שלישי, 6 בדצמבר 2011


סמל
הגדרה:
אמצעי ביטוי מתומצת של רעיון או מסר. הרעיון מועבר לצופה ע"י צורות פשוטות שמעבירות מסר ברור, חד משמעי וקצר עם מיעוט צבע.


מתי נזדקק לסמלים?
במקום בו יש צורך במסר מיידי או במקום שבו השפה הנשמעת אינה יעילה.

1. צורך בצמצום אינפורמציה.

.2. במצב של תנועה.

3. במפגש בינלאומי: השימוש בסמלים מקל על זיהוי המידע.

מהו סמל מוצלח?
1. בולט בסביבה- כדי שיוכלו לראותם ממרחק.
2. ברור וחד משמעי- ע"י שימוש בצורות מופשטות ומעט צבע.



לוגו
הגדרה-
סימן, צורה, המייצג חברה או מוסד באמצעים חזותיים מצומצמים וקלים לזיהוי.

תכונות הלוגו:
1. פשוט ותמציתי - צורות מורכבות קשות לזיהוי ולזכירה. על הלוגו להיות תמציתי בצורה וברעיון
2. ייחודי- הלוגו יהיה שונה במובהק מצורות אחרות וכך יהיה קל להבדילו מסמלים אחרים.
3. אפיון ויצירת תדמית - הלוגו צריך לבטא את מאפייני החברה וליצור לה תדמית אוהדת. לשם כך נעזרים בסמלים קודמים ובצורות קיימות.
4. צבע ואסטטיות - היחודיות מתבטאת לא רק בצורה אלא גם בצבע.

שימושים פונקציונאלים:
1. יצירת תדמית - ללוגו יש חלק נכבד ביצירת דעת הקהל של המוסד, התנועה, המפעל אותה הוא מייצג.
2. כח שיווקי - לוגו טוב, חודר לתודעת הציבור. לצורך כך נדרש דמיון ויציריתיות.
3. אסטטיקה - הלוגו הוא מוצר מייצג. הוא השלט וחלון הראווה של המוסד. הלוגו מקבל קיום עצמאי והופך בעצמו למוצר.

הלוגו מופיע בשלוש צורות:
1. סמל
2. שם (כיתוב)
3. שמל ושם (כיתוב שם החברה).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה